Em. de Jong koopt meerderheidsbelang Jungfer Druckerei und Verlag

Koninklijke Drukkerij Em. de Jong heeft op 18 mei de aandelen in Jungfer Druck & Verlag van directieleden Guido Lang en Roger Mellinghausen overgenomen en hiermee een meerderheidsbelang in de onderneming verworven.

De huidige directeur Andreas Wulf zal zijn aandelen behouden en de leiding van de onderneming wordt onveranderd door hem voortgezet. De overname betreft tevens de dochterondernemingen Silverlynx Media en Rototov. De combinatie van de beide bedrijven zal marktleider zijn in Europa op het gebied van huis-aan-huis folders met een totaal papierverbruik van circa 480 miljoen kilogram, 1.300 medewerkers en een gezamenlijke omzet van meer dan 400 miljoen Euro. De combinatie is volledig gefocust op het verzorgen van integrale oplossingen voor retailers op het gebied van print marketingcommunicatie met een focus op de marktgebieden Duitsland, België, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Door deze stap kan de combinatie haar klanten in de steeds verder consoliderende en internationaliserende drukkerijsector nog beter bedienen.

Jungfer Druckerei und Verlag
Jungfer Druckerei & Verlag gevestigd in Herzberg am Harz (onderste foto), in het midden van Duitsland, behaalt met 360 medewerkers een omzet van circa 120 miljoen Euro. Het door de eigenaren geleide bedrijf behoort met haar hoog moderne en innovatieve machinepark tot de leidende rotatiedrukkerijen in Duitsland op het gebied van huis-aan-huis folders. Sinds meer dan 40 jaar worden klanten uit alle segmenten van de retail bediend. Met negen rotatiepersen en meerdere insteekmachines wordt in Herzberg am Harz jaarlijks 130 miljoen kilogram papier bedrukt. In 2011 heeft de onderneming reeds geïnvesteerd in een innovatieve eigen energievoorziening en kan hiermee bijzonder milieuvriendelijk produceren. Sinds 2009 is Jungfer Druckerei & Verlag actief in Nederland middels de dochter-onderneming Rototov. In 2010 is de dienstverlening verder uitgebreid met de oprichting van Silverlynx Media in Herzberg am Harz.

Over Koninklijke Drukkerij Em. de Jong
Koninklijke Drukkerij Em. de Jong, letterlijk gevestigd op de grens van Nederland en België, is een familiebedrijf opgericht in 1906 en behoort met haar zusterbedrijven Janssen/Pers Rotatiedruk (Gennep, Nederland), Kampert-Nauta (Oss, Nederland) Mercator Press (Jabbeke, België), Casterman Printing (Tournai, België) en Dessain Printing (Mechelen, België) tot de belangrijkste spelers op de Europese markt van huis-aan-huis reclamefolders. Door een expansief investeringsbeleid hebben de drukkerijen hun positie de laatste jaren verder weten te versterken.

De bedrijven richten zich op integrale oplossingen voor retailers; huis-aan-huis folders, POS materialen, marketingmaterialen, lokale marketingtools en Web-2-print oplossingen. Met een zeer modern en efficiënt machinepark bestaande uit onder andere 21 rotatiepersen, waaronder twee 96 pagina persen, wordt op jaarbasis meer dan 350 miljoen kilogram papier bedrukt met totaal circa 1.000 medewerkers. Naast rotatiedruk in zowel coldset als heatset zijn de bedrijven eveneens actief op de vellenoffset markt, de digitale markt en worden innovatieve automatiseringsoplossingen aangeboden.

De drukkerijen zijn marktleider op het gebied van huis-aan-huis folders in Nederland en België en richten zich middels lokale verkoop op de markt voor huis-aan-huis folders in Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

23_duitse_drukker

Gerelateerde nieuwsberichten

  • CITY NIEUW HUIS-AAN-HUIS IN AMSTERDAM
    Amsterdam krijgt een nieuw wekelijks huis-aan-huis blad onder de naam City. Het betreft hier een moderne magazine-achtige krant met onafhankelijke journalistieke informatie mogelijk gemaakt door een aantal aangesloten retailpartners. City wordt wekelijks […]
  • Em. de Jong koopt meerderheidsbelang Jungfer Druckerei und Verlag
    Koninklijke Drukkerij Em. de Jong heeft op 18 mei de aandelen in Jungfer Druck & Verlag van directieleden Guido Lang en Roger Mellinghausen overgenomen en hiermee een meerderheidsbelang in de onderneming verworven. […]
  • ‘Amsterdam in de fout met bomen-verhaal’
    Branche De Reclame Code Commissie adviseert (vrijblijvend) de gemeente Amsterdam om niet meer te claimen dat de ja/ja sticker 6.000 bomen zou besparen. Amsterdam deed dat wel in een brief aan alle […]
  • Weer prijsverhogingen in papier
    De papierprijs stijgt nu al vijf kwartalen op rij en deze stijging lijkt voorlopig nog niet voorbij. Deze keer is het de beurt aan The Navigator Company, dat vanaf 1 juli zeven […]
  • Papiergebrek: kranten passen bijlagen aan
    Persgroep worstelt met papiertekort. Noodmaatregel: nieuw uiterlijk voor Sir Edmund De Persgroep, uitgever van grote Nederlandse en Belgische kranten, kampt met een acuut papiertekort. Toen het bedrijf begin dit jaar merkte dat […]
  • Hoera voor de Folder!
    LAATSTE KANS OM KAARTEN TE BESTELLEN! Nog geen kaart voor Hoera voor de Folder? Bestel dan vandaag nog je kaart, want donderdag is het al zover. Méér dan 200 vakgenoten gingen je al voor, […]
  • Papier Recycling Nederland PRN
    Heffing afvalbeheersbijdrage systeemkosten PRN en SVF over 3e kwartaal 2018 Over het derde kwartaal van 2018 wordt een heffing (afvalbeheersbijdrage) opgelegd aan de eerste ontvangers van papier en karton, niet zijnde verpakkingen. […]
  • stukloonnorm distributiebedrijven
    Vereniging Mail Distributiebedrijven vraagt stukloonnorm aan voor de sector Wijziging Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag (Wml) in verband met het van toepassing verklaren van die wet op nader bepaalde overeenkomsten van opdracht (OVO) […]
  • Gemeente Amsterdam gedagvaard in hoger beroep tegen JA|JA-sticker
    Gemeente Amsterdam gedagvaard in hoger beroep tegen JA|JA-sticker Hoofddorp, 25 januari 2018 Het hoger beroep tegen het invoeren van de JA|JA-sticker in Amsterdam is in gang gezet. Vandaag is namens de Vereniging […]
  • Huis-aan-huis verslaat tv, radio en adverteren
    Onlangs heeft Marketingdenken.nl Jacobs, medeoprichter van marketingbureau MOSQUITO geïnterviewd. Hij gaf zoveel input dat zij het interview in 2 delen geknipt hebben. In deel 1 van zijn interview vertelde hij over het […]
  • Mega-adverteerder P&G schrapt voor 100 miljoen aan digitale reclame
    Digitaal adverteren werkt volgens Procter&Gamble niet. Het Amerikaanse bedrijf, bekend van Pampers, Gillette, Dash en Oral-B, heeft afgelopen kwartaal digitale advertenties ter waarde van 100 miljoen dollar geschrapt. En dat had nauwelijks […]
  • Werk vanuit een strategie en focus je op een idee
    Maarten is een jonge ondernemer en mede-oprichter van het marketingbureau MOSQUITO, dat nu ruim een jaar bestaat. Gekke naam. “Nee hoor, wij willen mensen zodanig prikkelen dat het ze ’s nachts wakker […]
  • Ja/Ja-sticker leidt tot meer verspilling en waterbedeffect
    De ja/ja-sticker die de gemeente Amsterdam later dit jaar wil invoeren voor ongeadresseerd drukwerk leidt juist tot meer verspilling, onduidelijkheid en chaos. Ook treedt er een waterbedeffect op doordat folders worden overgeheveld […]
  • KVGO en MailDB dagen gemeente Amsterdam voor rechter om JA|JA-sticker
    Gemeente Amsterdam voor rechter om JA|JA-sticker Het KVGO en de brancheorganisatie van ongeadresseerd drukwerk MailDB dagen de gemeente Amsterdam voor de rechter. Zij willen dat de rechter de (on)rechtmatigheid van het invoeren […]
  • Door-drop campaigns deliver impressive response…
    Door-drop campaigns (unaddressed mailings and leaflets) deliver impressive response rates and a good return on investment. Retailers in particular use the medium to communicate weekly offers to drive shop traffic, while service […]
  • Newspapers? Here are seven very good reasons.
    Newspapers are still the number one medium for shaping public opinion. Their credibility, knowledge, values and information-gathering skills remain a formidable force on the high street, and with titles now separated into […]
  • Bereik HAH-kranten blijft hoog
    Uit het gister gepubliceerde tweede keer het bereiksonderzoek naar HAH-kranten in Nederland blijkt wederom dat HAH-kranten een zeer hoog bereik realiseren: 11,9 miljoen mensen lezen wel eens een HAH-krant en 8,3 miljoen […]
  • Huis-aan-huisbladen bereiken nog steeds veel lezers
    In vrijwel elk Nederlands gezin vallen wekelijks huis-aan-huisbladen op de mat. Vaak gaat het om meerdere titels. Dat ze meteen in de oudpapierbak verdwijnen is een fabeltje: ruim 90% van de Nederlanders […]
  • Digitale dagbladen, verschil tussen mat en iPad
    In het laatste deel van een serie over oplagecijfers: de digitale krant. Er is een verschil tussen een krant op de mat en één op de iPad. Lang niet alle digitale kranten […]
  • Heilig geloven in de toekomst van het papieren medium.
    Warren Buffett blijft geloven in kranten Kranten hebben het zwaar, maar ze hebben een gewichtige fan. Superbelegger Warren Buffett blijft heilig geloven in de toekomst van het papieren medium. Berkshire Hathaway, het […]
  • Ongeadresseerd drukwerk
    Axender is een toonaangevende verspreider van ongeadresseerd reclamedrukwerk en weekbladen. Maar het bedrijf biedt meer diensten dan verspreiding alleen, zegt medeaandeelhouder en [...]
  • Janssen/Pers - Maatschappelijk verantwoord ondernemen
    Janssen/Pers werkt uitsluitend met gecertificeerde leveranciers
    Janssen/Pers voert reeds de FSC- en PEFC-certificaten die een goede herkomst van papier garanderen, maar de nieuwe regelgeving stelt een aantal aanvullende eisen aan drukkerijen.
  • Janssen/Pers - Mediacentrum
    Veelbelovend totaalconcept voor uitgevers gelanceerd
    Vorig jaar werd er in Visie al aandacht besteed aan het Mediacentrum. Dit veelbelovende initiatief was destijds nog in ontwikkeling, maar beloofde de kosten voor uitgevers flink te reduceren. Inmiddels is het Mediacentrum gereed voor gebruik en zijn er bovendien [...]
  • Recordproductie papier en karton
    Branche Vorig jaar is de totale papier- en kartonproductie met 0,8% gestegen ten opzichte van 2012. Dat leverde een recordproductie van 403 miljoen ton op, zo schrijft onderzoeksbureau Risi in haar jaarlijkse Annual.
  • Janssen/Pers - Alpa: voor alles ná het drukwerk
    Alpa: voor alles ná het drukwerk

    Veel klanten van Janssen/Pers weten dat drukwerk een complex proces is dat het nodige vakmanschap vereist. Hetzelfde geldt echter voor de werkzaamheden die ná het drukwerk plaatsvinden, stellen Dieter Keller en Alfons Ahland.

  • Janssen/Pers - Ditmar Grone (MarlActuel)
    In Duitsland wordt veel waarde gehecht aan de kracht van bijsluiters
    Marl Aktuell is een succesvol weekblad en hét regionale medium in de West-Duitse stad Marl. Maar aan kop blijven is minstens zo lastig als er te komen. Het weekblad maakt daarom regelmatig gebruik van bijsluiters om zich te onderscheiden van de [...]
  • UPM haalt 800.000 ton capaciteit uit de markt
    Actueel Papierfabrikant UPM sluit volgend jaar vier papiermachines voor het maken van grafisch papier. Daarmee verdwijnt 800.000 ton capaciteit permanent van de markt.‘De Europese papierhandel is een [...]
  • Duitse retailgigant kiest voor regionale segmentatie
    Globus SB-Warenhäuser is een grote Duitse retailketen die bestaat uit meerdere formules. Het bedrijf heeft net als Janssen/Pers grensoverschrijdende ambities en beschikt naast vestigingen in Duitsland over diverse winkels in Tsjechië en Rusland.