Nieuws


Maak uw keuze:

Huis-aan-huis verslaat tv, radio en adverteren

Onlangs heeft Marketingdenken.nl Jacobs, medeoprichter van marketingbureau MOSQUITO geïnterviewd. Hij gaf zoveel input dat zij het interview in 2 delen geknipt hebben. In deel 1 van zijn interview vertelde hij over het […]

Lees meer
Mega-adverteerder P&G schrapt voor 100 miljoen aan digitale reclame

Digitaal adverteren werkt volgens Procter&Gamble niet. Het Amerikaanse bedrijf, bekend van Pampers, Gillette, Dash en Oral-B, heeft afgelopen kwartaal digitale advertenties ter waarde van 100 miljoen dollar geschrapt. En dat had nauwelijks […]

Lees meer
Werk vanuit een strategie en focus je op een idee

Maarten is een jonge ondernemer en mede-oprichter van het marketingbureau MOSQUITO, dat nu ruim een jaar bestaat. Gekke naam. “Nee hoor, wij willen mensen zodanig prikkelen dat het ze ’s nachts wakker […]

Lees meer
Ja/Ja-sticker leidt tot meer verspilling en waterbedeffect

De ja/ja-sticker die de gemeente Amsterdam later dit jaar wil invoeren voor ongeadresseerd drukwerk leidt juist tot meer verspilling, onduidelijkheid en chaos. Ook treedt er een waterbedeffect op doordat folders worden overgeheveld […]

Lees meer
KVGO en MailDB dagen gemeente Amsterdam voor rechter om JA|JA-sticker

Gemeente Amsterdam voor rechter om JA|JA-sticker Het KVGO en de brancheorganisatie van ongeadresseerd drukwerk MailDB dagen de gemeente Amsterdam voor de rechter. Zij willen dat de rechter de (on)rechtmatigheid van het invoeren […]

Lees meer
Door-drop campaigns deliver impressive response…

Door-drop campaigns (unaddressed mailings and leaflets) deliver impressive response rates and a good return on investment. Retailers in particular use the medium to communicate weekly offers to drive shop traffic, while service […]

Lees meer
Newspapers? Here are seven very good reasons.

Newspapers are still the number one medium for shaping public opinion. Their credibility, knowledge, values and information-gathering skills remain a formidable force on the high street, and with titles now separated into […]

Lees meer
Bereik HAH-kranten blijft hoog

Uit het gister gepubliceerde tweede keer het bereiksonderzoek naar HAH-kranten in Nederland blijkt wederom dat HAH-kranten een zeer hoog bereik realiseren: 11,9 miljoen mensen lezen wel eens een HAH-krant en 8,3 miljoen […]

Lees meer
Huis-aan-huisbladen bereiken nog steeds veel lezers

In vrijwel elk Nederlands gezin vallen wekelijks huis-aan-huisbladen op de mat. Vaak gaat het om meerdere titels. Dat ze meteen in de oudpapierbak verdwijnen is een fabeltje: ruim 90% van de Nederlanders […]

Lees meer
Digitale dagbladen, verschil tussen mat en iPad

In het laatste deel van een serie over oplagecijfers: de digitale krant. Er is een verschil tussen een krant op de mat en één op de iPad. Lang niet alle digitale kranten […]

Lees meer